vrijdag 26 juli 2013

Luisteren naar je lichaam

Wij zijn het al lang verleerd om te luisteren naar ons lichaam. Heel jammer want ons lijf heeft ons veel te vertellen.  Als we moeten plassen negeren we het, we hebben geen tijd het komt niet uit om  naar het toilet te gaan. En zo gaat het met meer tekenen die je lichaam afgeeft.

Het is bijvoorbeeld niet normaal als je continue winden moet laten, of moet boeren. Of dat je na het eten een zere maag of pijn in je buik hebt. De meeste vinden het heel vervelend maar nemen het voor lief! Als je er werkelijk vanaf wilt komen ga dan luisteren naar wat je lichaam te zeggen heeft!

Leer op te merken wanneer je bijvoorbeeld winden laat, bijvoorbeeld na het eten van snoepgoed of melkproducten. En kijk dan of hetzelfde gebeurt als je na een paar uur weer hetzelfde nuttig. Als dat zo is, dan kun je er vanuit gaan dat je lichaam niet blij is met die "voeding" en kun je dat beter laten staan.

Veel mensen hebben ook last van slijmvorming. Ik kan er zelf vanuit gaan als ik (geiten) kaas eet, dat ik daags erna last heb van slijm ophoesten. Of als ik een dropje eet dat mijn darmen het niet prettig vinden. En als ik "gewone" suiker heb genuttigd,  dan voelen mijn vingers stijf aan en speeld de artrose weer op.

En zo zijn er nog tal van klachten die door andere voeding zo zijn op te lossen. Niet door medicijnen, maar simpel door anders te gaan eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten