maandag 19 augustus 2013

Cadeautjes

Wat is er nou leuker: cadeautjes geven, of ontvangen?

Wat mij betreft is het geven leuker. Alleen vind ik het vaak moeilijk om een geschikt cadeau te vinden. Soms loop je er gewoon tegenaan en weet je al voor wie het bestemd is, maar meestal moet je jezelf in het persoon verplaatsen en dan verzinnen wat hij/zij leuk vindt!

Ik vergeet zelf meestal dat er met een eigen verjaardag cadeautjes gemoeid gaan, dus word ik altijd heel nerveus als mensen aankomen met cadeautjes. Ik hou eigenlijk niet van verrassingen!!!!! En dan krijg ik meestal ook nog dingen waar ik niet van hou. Dat laatste heb ik jaren terug al duidelijk gemaakt bij kennissen, vrienden en familie: Ik hou absoluut niet van bloemen in huis, en ook niet van lichaamsverzorging die niet 100% natuurlijk is! Dat gaat heel goed, maar soms sluipt het er toch weer in, en dan is er één iemand blij, of eigenlijk toch twee...........ik geef de bloemen aan mijn oude, zieke, lieve buurvrouw en daar word ik ook weer blij van!

Er zijn echter cadeautjes waar ik super blij van word, en dat zijn de cadeautjes uit de natuur! Dat zijn altijd verrassingen, maar zo leuk en eenvoudig. Vandaag hing er een zaadje van een boom aan een spinragdraadje te bengelen op het pad waar ik liep. Het lijkt zo eenvoudig, maar het is zo mooi! Net als de schildpad die al jaren (waarschijnlijk gedumpt) in het meer vlak bij ons huis woont, heel af en toe laat hij/zij zich zien. Dan geniet de schildpad van de zon op een afgezaagde boomstam in het water. Mijn hele dag is dan weer goed!

Eindconclusie: cadeautjes verzinnen voor een ander is vaak moeilijk, cadeautjes krijgen lang niet altijd leuk. Cadeautjes uit de natuur zijn niet te koop of aan iemand te geven. Maar cadeautjes afschaffen.......................nee, dat zou ook weer niet leuk zijn! Dus op naar de volgende verjaardag ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten